پایان نامه ارشد

عنوان کامل پایان نامه :

 سنجش اثربخشی مدیریت دانش در دانشگاه مازندران

قسمتی از متن پایان نامه :

روابط داده، اطلاعات و دانش

     روابط قابل ملاحظه­ای بین دانش و مفاهیمی شبیه داده و اطلاعات هست. داده، اطلاعات و دانش نمی­توانند به عنوان موجودیت­های جداگانه در نظر­گرفته شوند بلکه در طول یک طیف قرار دارند. به عنوان مثال، داده از هر نوع زمینه­ای مستقل می باشد منتها اگر داده در یک زمینه قرارگیرد، ما کم و بیش می­فهمیم ارتباط­ای بین آنها هست که اطلاعات را تشکیل می­دهد. یک مفهوم مهمی که اینجا هست این می باشد که دانش شامل تشخیص یا فهم الگوها می باشد و موقعی که یک الگو در میان اطلاعات هست، الگو، استعداد ارائه دانش را دارد. نگاه به اطلاعات و دانش بر اساس یک ارتباط تعاملی و پویا مناسبتر می باشد زیرا اطلاعات توسعه دانش را تسهیل می­کند، باعث ایجاد دانش شده و آن را عمیق­تر و بیشتر می­کند. در ادامه روابط بین داده، اطلاعات و دانش تشریح می گردد (ساداتی،1389).

 

2-2-2-2-داده

       داده­ها اولین سطح دانش را تشکیل می­دهند و عبارتند از ارقام، اعداد، نمودارها و نظایر اینها، که به

خودی خود تولید معنی نمی­کنند (بارنی[1]، 1999). سازمانهای جدید، معمولاً داده­ها را در یک سیستم اطلاعاتی ذخیره می­کنند. این داده­ها توسط واحدهایی نظیر واحد مالی، حسابداری و بازاریابی به سیستم تزریق می­شوند. بعضی از سازمانها به اشتباه فکر می­کنند، داده­های بیشتر نسبت به داده­های کمتر از حالت مطلوبتری  برخوردارند و با بهره گیری از آنها می­توانند تصمیمات بهتری را اتخاذ کنند. این وضعیت به دو دلیل نادرست می باشد: اول اینکه داده­های زیاد، کار تشخیص داده­های مربوط و درک آنها را دشوار می­کند. دلیل اساسی­تر، اینکه داده­ها فاقد معنی قابل بهره گیری­اند، یعنی تنها بخشی از واقعیت را نشان داده و از هر نوع قضاوت، تفسیر و مبنای قابل اتکا برای اقدام مناسب، تهی هستند .داده­ها را می­توان مواد خام عناصر مورد نیاز برای تصمیم­گیری به شمار آورد، زیرا که نمی­توانند اقدام لازم را تجویزکنند. داده­ها نشانگر ربط، بی ربطی و اهمیت خود نیستند، اما به­هر­حال برای سازمان­ها و مخصوصاً، سازمان­های بزرگ اهمّیت زیادی دارند (داونپورت و پروساک، 1379).

Barney  . 2

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

– اهداف پژوهش

این پژوهش به مقصود توصیف و ارزیابی وضعیت اثربخشی مدیریت دانش در دانشگاه مازندران و افزایش سطح آگاهی مسئولین امر در این خصوص، به مطالعه و تعیین عوامل و شاخص­های مؤثر در سنجش اثربخشی مدیریت دانش­ و اندازه اثربخشی آن در دانشکده­ها می­پردازد تا به کمک آن، قوت­ها و ضعف­های موجود مشخص و برنامه ریزی­های لازم در خصوص بهبود آن انجام گردد. پس اهداف پژوهش حاضر عبارتند از:

2-سنجش اثربخشی مدیریت دانش در دانشگاه مازندران.

1-5- سوال پژوهش

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : سنجش اثربخشی مدیریت دانش در دانشگاه مازندران  با فرمت ورد

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید